E-mail uit Gmail opslaan op uw computer
Leen Baekelandt
Journaliste Plusmagazine.be
Journaliste Plusmagazine.be
26-02-2014, 10:48
Bijgewerkt op: 19-09-2023, 08:43
Gmail is de gratis online maildienst van Google. Om uw mails te lezen, moet u wel telkens online gaan. Tenzij u mails die belangrijk zijn, opslaat op uw computer. We leggen u uit hoe u dat doet.
Google maakt het mogelijk gegevens uit alle diensten waar u gebruik van maakt, te downloaden. Zo kunt u die gegevens opslaan op uw eigen computer en een eigen archief aanleggen. We leggen u uit hoe u e-mails uit Gmail downloadt. Maar u kunt op dezelfde manier gegevens downloaden uit bijvoorbeeld de Google Agenda of Google Drive.
- Surf naar www.gmail.com en log in als dat nog niet gebeurd is.
- Rechtsboven ziet u uw naam, uw profielfoto of een blauw poppetje. Klik hier op.
- Klik op Account en klik vervolgens in het menu boven aan de pagina, op Gegevenstools.
- Het kader ‘Gegevenstools’ verschijnt. Klik in dit kader op Te downloaden gegevens selecteren.
- Klik nu op de knop Een archief maken.
- Er is een overzicht te zien van alle Google-diensten waarvan u de gegevens kunt downloaden. Bijvoorbeeld van Mail, Agenda of Drive. Het overzicht verschilt per gebruiker; het hangt af van welke diensten u gebruikt.
- Wij willen alleen de mail uit Gmail downloaden. Klik daarom eerst op het vinkje voor Alles selecteren om de hele selectie ongedaan te maken.
- Plaats daarna een vinkje voor Mail en klik dan op de rode knop Archief maken. Uw archief wordt voorbereid. Dit kan een tijd duren.
- Als het archief klaarstaat, verschijnt de blauwe knop ‘Downloaden‘. Klik daarop.
- Geef uw wachtwoord op als daarom gevraagd wordt en klik op Inloggen.
- Sla het bestand nu op uw computer op. Ook dit kan weer even duren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier